יום שישי, 18 במרץ 2011

משחק ילדים

יוצא לי לצלם די הרבה ילדים / תינוקות - משפחה וחברים.
אחת מהבעיות בצילום ילדים היא שאף פעם אתה לא יודע מתי לעצור - כל שניה יש התרחשות אחרת, פתאום הם מחייכים אליך ופתאום הם מתרכזים במה שהם עושים, שניה אחרי זה הם הולכים ממך ולא אכפת להם בכלל שאתה מצלם אותם... וכל שניה כזאת אתה שואל את עצמך האם לצלם או לצלם?, ואם החלטת לצלם אז אתה מוצא את עצמך עם 15 תמונות של אותו ילד שפעם הוא מחייך ופעם הוא עם מלפפון בפה וכל אותם 15 תמונות הוא יושב על אותו כסא.... תכפילו את זה במספר הילדים שמצולמים כפול חודשי חייו או חייה ותגיעו למספר גבוהה מאוד של תמונות שיושבות לי על המחשב... ואז איך ממיינים את התמונות? איזה תמונות אתה מחליט לערוך? ואיזה תמונות אתה מחליט למחוק?  הרי בכל רגע שחולף הם גדלים ומשתנים. בנוסף לכל אלה אני גם שואל את עצמי מה הערך של כל תמונה?, מה מיוחד בה?, מה היא עושה לי? ולנסות לנחש מה היא תעשה למי שמתבונן בה?
גם לבחור את התמונות שאני אפרסם כאן היה לי גם קשה...




אין תגובות: